Onderwijs met een blik op de wereld!

Onze school heeft een Erasmus+- accreditatie voor de periode 2021-2027. Dat betekent dat onze school subsidies krijgt van Europa om belangrijke onderwijsdoelen te bereiken. De doelen in ons Europese project zijn de volgende:

Doorgedreven professionalisering van de leerkrachten via cursussen of job shadowing met speciale aandacht voor:

Uitwisseling leerlingen met aandacht voor

Onze partnerscholen

Met deze scholen zijn er uitwisselingsprogramma’s met leerlingen. Zo komen in mei 2023 9 Portugese leerlingen en 14 Italiaanse leerlingen naar onze school om onze STEM-vakken te leren kennen en gaan in het voorjaar 2024 onze MT-leerlingen naar Spanje voor een taal- en cultuurbad Spaans.

De professionaliseringstrajecten van leerkrachten bestaan uit twee polen.

Zo is er enerzijds job shadowing, d.w.z. dat leerkrachten een week meelopen met hun collega’s in het buitenland. Zo deden in januari twee collega’s een job shadowing in onze partnerschool in Valencia en in februari twee collega’s in onze partnerschool in Perugia. Omgekeerd ontvangt onze school ook heel wat collega’s, zo kregen we dit jaar het bezoek van Portugese, Spaanse, Italiaans, Zweedse en Litouwse collega’s.

Anderzijds volgen ook heel wat collega’s een cursus in Europa over uiteenlopende onderwerpen. Een greep uit de gevolgde cursussen van 2023: