Virtual Reality in de Klas

STEaM Project: Digital Storytelling in VR

In de kijker

STEaM Project: Digital storytelling in VR

Virtual reality evolueert razendsnel. Waar VR-brillen enkele jaren geleden nog een flinke duit kostten of moeilijk op te stellen waren, is dat nu aan het keren. Net zoals bij de computer, de camera en de smartphone, wordt de gebruiksdrempel van VR-brillen steeds lager. Daardoor zijn meer en meer mensen in staat om zichzelf én anderen onder te dompelen in hun eigen virtuele realiteit. In die nieuwe immersieve wereld kunnen mensen content maken, zich creatief uitlaten en zo hun ervaring op een originele manier kleur geven.

Met dit project slaan we een brug tussen de verschillende vakken, talenten en technologieën, tussen informatica(wetenschappen), plastische opvoeding en Nederlands, waar leerlingen kennis leren maken met de nieuwe technologie, zich erin verdiepen en zich even verliezen, waar leerlingen creatief aan de slag gaan om hun fantasie om te zetten naar visuele en auditieve kunst.

Een beeld zegt misschien meer dan duizend woorden, maar de meerwaarde van een goede vertelstem valt niet te onderschatten. Dat alles combineren we tot één geheel, om zo door fantasie en technologie ons verhaal  te brengen.